Logo Symbol Landesverband Salzburg

bergsteigerdörfer
Mitgliederwerbeaktion 2021

100 % Alpenverein, nur 25 % zahlen*

Jetzt nur 25 % des Mitgliedsbeitrags zahlen!
Für alle neuen Alpenvereinsmitglieder:
Ab September gibt es durch den Sportbonus des Bundesministeriums
den Mitgliedsbeitrag 2022 für ein Viertel des Preises.

Einmalige Aktion, gültig bis 31.08.2022.

*Aktion ausschließlich für Neumitglieder (seit 1.1.2021 kein Mitglied des Österreichischen Alpenvereins).
Gilt für den Mitgliedsbeitrag. Etwaige Zuschläge und Gebühren sind von der gegenständlichen Förderung ausgenommen.
Aktion gültig von 1.9.2021 bis 31.08.2022.

Bedingungen unter Sportbonus

Mit dem sogenannten „Sportbonus“ möchte das Bundesministerium für Kunst, Kultur, öffentlichen Dienst und Sport (BMKÖS) einem durch die COVID-19-Krise entstandenen Mitgliederrückgang bei gemeinnützigen Sportvereinen entgegenwirken. Es ist also eine Förderung für die Arbeit der Vereine. Die bestehenden Mitglieder des Österreichischen Alpenvereins werden weiterhin mit einem vielfältigen, qualitativ hochwertigen Vereinsangebot belohnt. Auch wenn es für unsere treuen Mitglieder keinen Sportbonus gibt: Jede und jeder, der zum Alpenverein gehört, leistet einen wichtigen Beitrag und ist somit der wichtigste Bonus für den Verein.
Ermäßigte Jahresbeiträge werden unter folgenden Voraussetzungen angeboten:

100% Alpine Club, Pay Only 25% *:
Get your Sports Bonus Now!
One-time Promotion for All New Members of the Austrian Alpine Club!

The sports bonus which is financed by the Federal Ministry for the promotion of sports clubs enables membership in 2022 for a quarter of the normal price. The rest of 2021 is free of charge as part of the autumn campaign.

The Austrian Alpine Club stands for many things: As the “advocate of the Alps”, it ensures that nature is preserved in its beauty and originality and that it remains so in the future. It motivates people to practice various mountain sports and trains them to do so. In addition to its expertise, the Alpine Club provides an infrastructure consisting of 231 huts, 26,000 kilometres of trails and more than 200 climbing facilities. Furthermore, the Alpine Club offers a varied program for children and families and has an extensive repertoire of maps and publications. On top of all that, the Alpine Club membership includes a big service package that ranges from one of the best rescue and repatriation insurances to numerous member benefits.

In order for more people to be able to discover their enthusiasm for nature and the mountains, the Austrian Federal Ministry for Art, Culture, Public Service and Sports (BMKÖS) has launched the one-time “sports bonus” campaign. It is intended to counteract a decline of memberships in non-profit sports clubs caused by the COVID-19 crisis. New club members receive a one-time reduction of up to 75% on their membership fee (and sports clubs such as the Austrian Alpine Club receive the corresponding funding). For example: Instead of the regular annual fee of € 62, a new member only pays € 15.5. If you register on 1 September, you have altogether 16 months for as little as € 15.5.

Requirements
• Promotion for new members: You have not been a member of the Austrian Alpine Club since 1 January 2021.
• The funding campaign is valid until 31 December 2021 – only if the payment is updated on the Alpine Club’s account
   by 31 August 2022.
• The sports bonus is also valid for foreign members including local groups (but not for the foreign sections Britannia and Flanders).
• For the following year 2023 the regular membership fee applies.

* Promotion is only applicable for new members (not a member of the Austrian Alpine Club since 1 January 2021). Applies to the membership fee only. Any surcharges and fees are excluded from the funding. Promotion is valid
from 1 September 2021 to 31 August 2022.