Logo Sektion Rauris

17.08.
18.08.

Dienstag, 16.08.2022
Restwolken lösen sich im Lauf des Vormittags auf, scheint die Sonne bei guter Sicht meist ungetrübt. Der Nordwestwind weht schwach bis mäßig stark. In 1500 m beträgt die Temperatur 16 bis 20 Grad, in 2500 m um 11 Grad.
Mittwoch, 17.08.2022
Bis über die Mittagsstunden ist der Himmel meist klar, am Nachmittag ziehen hohe Schleierwolken auf, die den Sonnenschein kaum beeinträchtigen. Es ist bei meist schwachem bis mäßig starkem Wind sehr warm. In 1500 m hat es 18 bis 22 Grad, in 2500 m um 12 Grad.

zum Alpenvereinswetter /  alle Regional- sowie Punktprognosen auf alpenvereinaktiv.com /  aktualisiert von der ZAMG Innsbruck am: 15.08.2022 um 09:29 Uhr /  Icons © Dotvoid www.dotvoid.se

Bild /rauris_wAssets/mixed/bilder/chronik/oeavlogo_300rgb_gruen.jpg

Who/which is the austrian alpine association?

Description of the Austrian Alpine Association:

AUSTRIAN ALPINE ASSOCIATION

The Oesterreichischer Alpenverein (OeAV) has 195 sections one is the Oesterreichische Alpenverin Section Rauris and one is the Austrian Alpine Club in UK. Probably best translated as the Austrian Alpine Association.

The OeAV was founded in 1862 with the aim of encouraging the growth of mountaineering and to support the life and culture of mountain people.

Today the OeAV has over 330.000 members whose interests encompass all forms of mountaineering sport. Its services include waymarking and maintaining footpaths, building, maintaining and modernising mountain huts, producing maps, guidebooks and magazines, assisting with conservation schemes and scientific research, aiding the now independent rescue service with manpower and equipment, encouraging safety in the mountains, organising tours and courses through its mountaineering school and promoting expeditions.

MEMBER at an other Club (zB Great Britain) and in Rauris:

Category C - Euro 16,-: People have the main-membership and the insurance-cover at an other section (zB Großbritannien) and with the C-membership they are authorized at the arrangement/programm at an other section (zB Rauris) participate (take part). You find more information under Membership.

The comittee of the section Rauris:

1. Chairwoman/Office: Christian Gerstgraser, Mail: alpenverein@rauris.net

2. Chairman/Way responsible person: Christian Langreiter

Finance responsible person: Eunike Wanke-Embacher and Martina Riess

Secretary/Members-Administration: Martina Riess, Mail: martina_riess@hotmail.com

Alpine Huts-administration/huts responsible person: Edi Filzer

Nature and environmental protection responsible person: Norbert Daxbacher