Logo Alpenvereinshütten

zum wetter
Tourenportal alpenvereinaktiv.com
Stubenberg-Haus

Welcome to our mountain base Stubenberghaus!

The Schöckl (1.445m) rises about 1,100m above the provincial capital Graz and is considered the Grazer Hausberg par excellence. With its spaciousness, it offers a lot of recreational opportunities, because of its rich woodland it also offers ideal conditions as a recreation area. The freestanding mountain, built of calcareous rock, rises directly on the edge of the Alps and provides an excellent panorama over wide parts of southeastern Austria and neighboring areas.

In 1872, the Styrian Mountain Association (St.G.V.) built the first shelter on the Jahnwiese. Soon the club decided to build a new, spacious shelter, which was opened on the south side of the summit on the south side of the summit from Graz on 14 September 1890. This situation was prerequisite for the financial participation of the City of Graz. On the occasion of the 100th anniversary (1990), the Stubenberghaus was the first ÖAV-Schutzhaus (after the Berlin hut the second protective building in Austria) to be listed as a historic monument. 2000/01 took place with the participation of numerous sponsors the complete rehabilitation. In 2015, she celebrated the 125th anniversary of the Landmark on the Schöckl and published an instructive memorandum on this occasion.

Below you will find all the basic information, you need to plan for your next mountain adventure. The pictograms show you which activities are waiting for you around the hut. If you have further questions, please do not hesitate to contact us. We are looking forward to get to know each other.

mountain hiking mountainbike skitour snow shoe hiking toboggan

contact

sektion@alpenvereingraz.at
www.alpenverein.at/graz

equipment

bunks of beds in smaller room

mattresses on the floor

makeshift bed

winterraum

0 Plätze

emergency accomodation

Stubenberghaus = Kategorie II daher kein Schutzraum

specials

• Aktion "Mitglied werden"

• suitable for seminars

BEV ÖK50

4229 Graz (1:50.000)

Freytag & Berndt

WK 131 Grazer Bergland (1:50.000)

zur AV-Kartenbestellung

30.03.
31.03.

Freitag, 29.03.2024
Der Karfreitag beginnt überall in der Region mit Sonnenschein, ein paar Wolken könnten sich an der Westflanke der Koralm stauen. Es kommt hier nämlich eine kräftige Westströmung auf, die föhnigen Charakter hat. Im weiteren Tagesverlauf bilden sich über den Hängen der gesamten Region einzelne Quellwolken, Schauer bleiben aber Ausnahme. Temperatur: In 1000 m morgens um 6 Grad, tagsüber bis 13 Grad. In 1500 m um 8 Grad. Wind in freien Kammlagen in 1500 m mehrheitlich aus Südwest mit rund 25 km/h im Mittel, Spitzen mittags bis 65 km/h.
Samstag, 30.03.2024
Am Karsamstag gibt es in der Region einiges an Sonnenschein, außerdem wird es noch eine Spur milder. Wolken bleiben ein seltener Gast am Himmel, nur im Bereich der Koralpe und der Steiner Alpen tauchen nachmittags vorübergehend mehr Wolken auf. Temperatur: In 1000 m morgens um 11 Grad, tagsüber bis 17 Grad. In 1500 m um 12 Grad. Wind in freien Kammlagen in 1500 m mehrheitlich aus Süd mit rund 25 km/h im Mittel, Spitzen in der Früh bis 60 km/h.

zum Alpenvereinswetter /  alle Regional- sowie Punktprognosen auf alpenvereinaktiv.com /  aktualisiert von der ZAMG Innsbruck am: 28.03.2024 um 13:14 Uhr /  Icons © Dotvoid www.dotvoid.se

disclaimer of liability | other alpine associations | Requests concerning Internet presence and maintenance