Logo Sektion Rauris

29.03.
30.03.

Freitag, 29.03.2024
Am Freitag zunächst meist gute Sicht und nur hohe Wolken. Am Nachmittag werden die Wolken zwar dichter, die Sicht sollte aber frei bleiben. Der Wind weht aus südlichen Richtungen im Mittel mit 30 km/h, in Spitzen sind bis 90 km/h in den Hochlagen am Nachmittag möglich. In 1500 m zwischen 7 und 9 Grad, in 2500 m um 2 Grad. Die Nacht dann mit durchziehenden Wolken und anhaltendem, wenn auch schwächerem, Südwind.

zum Alpenvereinswetter /  alle Regional- sowie Punktprognosen auf alpenvereinaktiv.com /  aktualisiert von der ZAMG Innsbruck am: 28.03.2024 um 07:44 Uhr /  Icons © Dotvoid www.dotvoid.se

Bild /rauris_wAssets/mixed/bilder/chronik/oeavlogo_300rgb_gruen.jpg

Who/which is the austrian alpine association?

Description of the Austrian Alpine Association:

AUSTRIAN ALPINE ASSOCIATION

The Oesterreichischer Alpenverein (OeAV) has 195 sections one is the Oesterreichische Alpenverin Section Rauris and one is the Austrian Alpine Club in UK. Probably best translated as the Austrian Alpine Association.

The OeAV was founded in 1862 with the aim of encouraging the growth of mountaineering and to support the life and culture of mountain people.

Today the OeAV has over 330.000 members whose interests encompass all forms of mountaineering sport. Its services include waymarking and maintaining footpaths, building, maintaining and modernising mountain huts, producing maps, guidebooks and magazines, assisting with conservation schemes and scientific research, aiding the now independent rescue service with manpower and equipment, encouraging safety in the mountains, organising tours and courses through its mountaineering school and promoting expeditions.

MEMBER at an other Club (zB Great Britain) and in Rauris:

Category C - Euro 16,-: People have the main-membership and the insurance-cover at an other section (zB Großbritannien) and with the C-membership they are authorized at the arrangement/programm at an other section (zB Rauris) participate (take part). You find more information under Membership.

The comittee of the section Rauris:

1. Chairwoman/Office: Christian Gerstgraser, Mail: alpenverein@rauris.net

2. Chairman/Way responsible person: Christian Langreiter

Finance responsible person: Eunike Wanke-Embacher and Martina Riess

Secretary/Members-Administration: Martina Riess, Mail: martina_riess@hotmail.com

Alpine Huts-administration/huts responsible person: Edi Filzer

Nature and environmental protection responsible person: Norbert Daxbacher